Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Page Header Logo
  • Current
  • Archives
  • Contact
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol 5 No 2 (2023): ASNA: Jurnal Kependidikan Islam dan Keagamaan

Published: 2023-12-31

Articles

  • Cover Image
    Pembiasaan Tadarus Al-Qur’an Pagi dalam Menanamkan Nilai Karakter pada Peserta Didik di SMA Negeri 2 Temanggung
    Uswatun Musyarifah, Luluk Ifadah, Ana Sofiyatul Azizah
    1-10
    • PDF
  • Cover Image
    Pendidikan Karakter di Madrasah berbasis Pendidikan Inklusi
    Mohammad Zainudin Aklis
    11-19
    • PDF
  • Cover Image
    Penggunaan QS. Al-Baqarah Ayat 255 sebagai Pelindung Diri dalam Praktik Rajah dan Wirid di Desa Jambon Temanggung
    Auliyah Zulfatur Rohmah, Farid Hasan, Hamidulloh Ibda, Moh. Syafi’, Khamim Saifuddin, Abdul Muchit
    20-31
    • PDF
  • Cover Image
    Analisis Kesulitan Siswa dalam Membaca Permulaan di Kelas 1 MI Ma’arif Manbaul Huda Purwodadi
    Evi Nur Indah Maghfira Yuniar
    32-38
    • PDF
  • Cover Image
    Gerakan Literasi “Gajah Keris” dalam Konteks Merdeka Belajar di SDN Gajahmungkur 03 Kota Semarang
    Dian Marta Wijayanti
    39-50
    • PDF

Download Template:

ASNA Indexing by: 

QUICK MENU

Publication Ethic Statement

Author Guidelines

Editorial Team

Focus and Scope

Peer Review Process

Open Access Policy

Publication Fee (Author Fees)

Submission Preparation Checklist

Online Submission

Language
  • Bahasa Indonesia
  • English
Information
  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

ASNA: Jurnal Kependidikan Islam dan Keagamaan

E-ISSN: 2716-3105 P-ISSN: 2721-0103

Jalan Dokter Cipto No.180, Karangtempel, Semarang Timur, Kota Semarang, Jawa Tengah.

Kantor LP Ma'arif PWNU Jawa Tengah

Email: asna@maarifnujatang.or.id / asnapustaka@gmail.com

Principal Contact
Hamidulloh Ibda (08562674799/h.ibdaganteng@gmail.com)

Copyright 2019, by maarifnujateng.or.id

About this Publishing System